Pohľad na Greenwill očami našich absolventov

Keď sme začali chodiť do Greenwillu, mali sme o škole svoje sny a predstavy. Mnohé z nich sa splnili a niektoré dopadli úplne inak.

Dnes sme štvrtáci. Poznáme svoje silné a slabé stránky. Vieme, čo nám ide a sme pripravení zvládnuť aj bežnú školu, na ktorú niektorí z nás pôjdu. Učíme sa a pracujeme samostatne. Tomu, čo sa deje, chceme rozumieť. Je to pre nás veľmi dôležité.

Úžasný pocit slobody a úľavy prišiel, keď sme pochopili, že každý z nás je iný. Že si tú jedinečnosť ľahšie udržíme, keď sa budeme navzájom rešpektovať a spolupracovať.

V Greenwille majú na nás veľký vplyv každodenné zážitky s deťmi a dospelákmi. Je ich veľa a sú rozmanité. Väčšinou z nich máme radosť, ale sú aj také, pri ktorých sme smutní, alebo sa hneváme. Pomáha nám, že vyrastáme v prostredí, kde nás za to neodsudzujú. Práve naopak. Rozprávame sa s dospelákmi, hľadáme riešenie, ako situáciu zvládnuť, aby sme sa cítili lepšie. Spoločne premýšľame nad tým, ako to nabudúce urobiť inak. Uvedomíme si, čo nám ide dobre, kde robíme chyby, a v ktorých oblastiach sa ešte potrebujeme rozvinúť.

Na hry s kamarátmi uprostred lesov a vinohradov, tak na tie sa nezabúda. Pri nich sme sa naučili povedať svoj vlastný názor, čo sa nám páči a čo nie. Chceme, aby nás rešpektovali, ale bez rešpektovania hraníc a ostatných ľudí to jednoducho nejde.

Ako to tu funguje?

Naše učiteľky Zuzka a Radka sú múdre, láskavé, tolerantné a hravé. Ide im hlavne o to, aby sa deti cítili v bezpečí a s radosťou objavovali nové veci. Ukazujú nám ako vychádzať so všetkými spolužiakmi, ako mať s nimi pekný vzťah a pritom nestratiť samých seba. Máme aj učiteľa Matúša, je to chlap, ktorý rád spieva a má dobré srdce. Niekedy sa sami divíme, s akou trpezlivosťou to s nami zvláda. Každý z našich učiteľov je iný. Vlado (típek, čo založil Greenwill) vraví, že je to dobré. Majú nás naučiť, že na druhom stupni (ale aj v živote) stretneme rôznych ľudí.

Jeden z prvých veľkých objavov, na ktorý sme v škole prišli je, že ostatní vidia život úplne inak ako my. Uvedomili sme si, že nie všetkým môžeme ulahodiť. Naučili sme sa, kto sme, čo chceme, a ako na nás pôsobia ostatní. Tiež sme zvládli rešpektovať hranice iných ľudí. Priznáme sa, veľmi sa nám do toho nechcelo, ale dali sme to. :)

Máme aj skvelých družinárov: Robo je starostlivý, chápavý, zábavný, má rád život a ľudí okolo. Tomáš má rád prírodu, hudbu a pochopenie pre detský svet. Kika je veselá, chápavá, starostlivá a ešte k tomu aj kreatívna, pracuje v škole i družine. Miloš má rád varenie, prírodu a dáva nám voľnosť, ale aj hranice.

A to nie je všetko. Ešte sme vám nepovedali o našich krúžkoch a voľnočasových aktivitách priamo u nás v škole (divadlo, tanečná, keramika, konverzácie v angličtine, každodenné výlety do prírody, či futbalové ihrisko). Používame a vyrábame kreatívne veci, robíme pokusy...

Ako prebieha komunikácia s rodičmi?

Učitelia našim rodičom hovoria: “Pýtajte sa, ak vás niečo trápi alebo niečomu nerozumiete. Povedzte nám, ako sa cítite, čo vám robí radosť a z čoho máte obavy.” Spraviť to môžete každý deň, preto sa pýtajte a zisťujte, čo sa učíme. Veď nás poznáte. Keď je dobre, sme struční, rozhovoríme sa, až keď niečo nefunguje.

Pozn. V tomto texte sú použité myšlienky a skúsenosti našich bývalých štvrtákov, dnes už úspešných absolventov :)



© Greenwill od roku 2014